Per què un projecte de tutories?

Inici / ACTE projecte / ACTE / Per què un projecte de tutories?

Per què un projecte de tutories?

Amb la implementació de Bolonya, l’estudiant esdevé el centre del procés d’ensenyament-aprenentatge. En conseqüència, la Universitat Pompeu Fabra ha dut a terme una sèrie d’estudis (aplicació dels ECTS i la seva correcta valoració, anàlisis dels cursos d’introducció a la universitat per part dels estudiants nouvinguts, estudis sobre la situació de l’abandonament dels estudiants , etc.) per conèixer i avaluar les accions que reforcin l’objectiu d’afavorir i millorar l’aprenentatge dels seus estudiants. Una d’aquestes accions és l’Acció tutorial que es perfila com un camí rellevant i eficaç per a afavorir l’aprenentatge i l’adaptació a la vida universitària i suposa fins un 50% del suport.

Per a que cada estudiant de grau i durant tota l’estada a la universitat gaudeixi d'un ensenyament personalitzat, les accions definides són:

• Elaborar i dissenyar un programa integral de formació per a l’acció tutorial.
  • Elaborar un programa pilot de sistema tutorial pels estudiants de nou accés.
  • Desenvolupar un programa d’Acció Tutorial per a tots els estudiants de Grau.